minerály a vitamíny na vlasy

2. srpna 2008 v 13:26 |  :.styl.:

Minerály

NázevCo umíV čem je obsaženDoporučená
denní dávka
Draslíkreguluje krevní oběh a tím podporuje zdravý růst vlasůčerstvá zelenina a ovoce, například brambory, banány, meruňky a pomeranče, rovněž maso, drůbež, mléko a jogurt.3 500 mg
Hořčíkpodporuje zdravý růst vlasůcelá zrna, ořechy, luštěniny, tmavozelená listová zelenina, korýši a měkkýši280 mg
Chrompomáhá předejít snížené či zvýšené hladině cukru v krvi, což jsou časté příčiny vypadávání vlasůcelozrnné obilniny, brambory, švestky, arašídové máslo, ořechy, pivovarské kvasnice a všechny druhy "darů moře"Až 120 mg
Jódpomáhá oživit suché vlasyryby, řasy, hnědá mořská řasa, jodidovaná sůl, česnek150 mcg
Křemíkpředchází vypadávání vlasůmořské plody, rýže, sojové boby, zelené druhy zeleniny55 mcg
Manganpomáhá rychlejšímu růstu vlasůobilniny, hrášek, olivy, borůvky, špenát a ořechy3 - 9 mg
Měďpomáhá předejít vypadávání vlasů a nepříznivým změnám v jejich struktuřekorýši, játra, většina "zelené" zeleniny, zrna, ořechy, vejce a kuřecí maso3 mg
Selenudržuje pokožku hlavy pružnou a hebkoupara ořechy, dary moře, drůbež a maso, celá zrna, ovesné vločky a hnědá rýže55 mcg
Síranapomáhá k tvorbě správné struktury vlasůcibule, česnek, vejce, chřest, maso, mořské ryby a mléčné produkty1 - 3 g
Vápníkzákladní prvek pro zdravý růst vlasůmléčné výrobky - mléko, jogurt, tvaroh a sýr, losos nebo olejovky v konzervě, roketa, brokolice a mandleAž 1500 mg
Zinekjeho nedostatek způsobuje suché vlasy a naopak příliš mastnou kůžihlavně hovězí maso, vepřové maso, játra, drůbež, vejce, dary moře (zvláště ústřice), také sýry, fazole, ořechy a pšeničné klíčky12 mg
Železozabraňuje chudokrevnosti, která je častou příčinou vypadávání vlasůjátra, hovězí a jehněčí maso, dary moře, fazole, hrách, listová zelenina, sušené ovoce (např. meruňky a rozinky), pivovarské kvasnice, hnědé mořské řasy, melasa a pšeničné otruby15 mg

Vitamíny

NázevCo umíV čem je obsaženDoporučená
denní dávka
Vitamín Aocení lidé s rychle se mastícími vlasy, zabraňuje totiž zvýšené tvorbě mazotokupetržel, meruňky a broskve, tykev, ryby, játrový olej, maso, mléko, brokolice, mrkev, špenát5000 IU
Vitamín B3 (niacin)podporuje krevní oběh v pokožce hlavymořská řasa, listová zelenina, houby, arašídy, fazole, ořechy, sezamová a slunečnicová semena, obiloviny, krůtí maso, ryby, pivovarské kvasniceAž 15 mg
Vitamín B5 (kyselina pantotenová)pomáhá zmírnit šedivění vlasůobilniny, pivovarské kvasnice, tmavé maso, vaječné žloutky a orgány4 - 7 mg
Vitamín B6pomáhá předcházet vypadávání vlasůvaječné žloutky a orgány, pivovarské kvasnice, obilniny1,6 mg
Vitamín B8 (inositol)zamezuje předčasnému stárnutí buněk, pozitivní vliv na růst a kvalitu vlasucitrusové ovoce, kvasnice, zrnaAž 600 mg
Vitamín B12zamezuje vypadávání vlasůmandle, řasy, listová zelenina, houby, celá obilná zrna, sojové produkty2 mg
Vitamín Cpůsobí jako antioxidant, ovlivňuje stav a prokrvení pokožky a vlasových váčkůcitrusové ovoce a tmavě zelená zelenina, jahody, kiwi, ananas, rajčata, brambory a zelený pepř60 mg
Vitamín Epůsobí jako antioxidant, ovlivňuje stav a prokrvení pokožky a vlasových váčkůoříšky, rostlinné oleje, sojové boby, listová zelenina, sušené fazole400 IU
Vitamín H (biotin)podporuje tvorbu keratinu a zpomaluje šedivění vlasůžloutky, sója, kvasnice, rýže, mléko150 až 300 mcg

Vysvětlivky:

mg - miligram, tisícina gramu, tzn. miliontina kilogramu
mcg - mikrogram, miliontina gramu
IU - mezinárodní jednotka,100 IU = 67 mg
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Elenn Elenn | E-mail | 17. dubna 2010 v 10:34 | Reagovat

máš to tu hezké

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.